Studiile au arătat că utilizatorii petrec între 1 și 2 secunde evaluând un anunț înainte să decidă dacă îl ignoră sau îl urmăresc mai atent. Tocmai de aceea descrierea anunțului trebuie să fie scrisă astfel încât să fie atractiv pentru a capta privirea. În acest articol vom include câteva sfaturi pentru formularea anunțurilor în campaniile Google Ads.
Conținutul vizibil pentru utilizator
În funcție de tipul de campanie pe care a-ți ales-o, va trebui să introduceți fie până la 15 titluri și 4 descrieri (Responsive Search Ads), fie doar 2 descrieri (Dynamic Search).
Indiferent de tipul de campanie, trebuie respectat mereu numărul maxim de caractere ce se pot introduce: titlurile scurte au 30 de caractere, titlurile lungi au 90 de caractere, descrierile scurte au 60 de caractere, iar descrierile lungi, 90 de caractere. Nu trebuie să reții aceste numere deoarece sunt specificate de fiecare dată în locul alocat pentru introducerea textului.
Este recomandat să completezi de fiecare dată maximul de titluri sau descrieri cerute în fereastra de creare a anunțului. De asemenea, ar trebui să folosești cât mai multe caractere posibile până în limita specificată, spre exemplu o descriere scurtă de 58 de caractere este de preferat față de același tip de descriere din doar 36 de caractere.
Cum scrii un titlu atractiv?
Titlul unui anunț este primul element observat de către un utilizator, prin urmare trebuie să atragă atenția acestuia instant. Iată câteva practici pentru crearea unui titlu atractiv:
- Folosește cuvinte cheie
- Descrie produsul/serviciul pe care îl oferi ca o soluție pentru problema utilizatorului
- Verifică de mai multe ori dacă anunțul este scris corect din punct de vedere gramatical
- Fii simplu și concis
- Scrie Fiecare Cuvânt Cu Majusculă
- Include un apel la acțiune (“call to action”) pentru a încuraja utilizatorii să acționeze
Practici pentru descrierile anunțurilor
Ce ar trebui să eviți când formulezi textul pentru descrierea anunțului:
- Descrierile generice și termenii vagi
- Inserarea inutilă a cuvintelor cheie
- Afirmații exagerate sau false despre produsul sau serviciul tău
- Folosirea exclusivă a literelor mari
- Copierea directă de la concurenții tăi sau folosirea unei formulări identice
Pentru a capta atenția utilizatorilor poți introduce în descriere o ofertă, un discount pe care îl poți oferi, sau un cod de cupon. Dacă acest lucru nu este posibil, este recomandat să folosești totuși cifre, numărul de zile în care livrezi, câte tipuri de produse oferi sau dacă ai program non-stop (24/7).
Deși nu poți folosi doar litere mari în descriere, poți să începi fiecare cuvânt cu literă mare, sau poți folosi abrevieri. Acestea pot fi scrise cu majuscule. De asemenea, poți introduce caractere speciale precum ghilimele, asterix, procentaj și multe altele, pentru a atrage atenția.
Foarte important este să folosești apeluri la acțiune (“call to action”). Acestea îndeamnă utilizatorii să realizeze o acțiune, să acceseze site-ul, să caute un anumit produs sau să afle o anumită informație.
O concluzie importantă de reținut din acest articol este că pentru a îmbunătăți performanțele campaniilor tale în Google Ads, trebuie să pui accent pe testare constantă, dezvoltare continuă și abilitatea de a te adapta în mod flexibil la schimbări. Aceste practici esențiale te vor ghida către rezultate mai bune și mai eficiente în promovarea online.